Visa chefen
vem som är boss.

PushAppy

Vad är PushAppy?

PushAppy är ett smart nytt verktyg för säljteam, som sporrar lagkänsla och gör det lätt att föra säljuppföljningar. För dig som butikschef blir livet lättare och som säljare blir jobbet roligare.

Uppdraget

PushAppy är en snilleblixt från en grupp grundare som alla jobbat som säljare och säljchefer. Appen är tänkt att användas av de som arbetar på butiksgolvet, där de loggar sälj som kan följas upp av chefer flera nivåer uppåt i organisationen. Dessutom kan man hålla koll på om man ligger i fas, hur nära man är sina mål och vem som egentligen är bäst!

Till utmaningarna hörde att utforma appen så att den var snabb, smidig och tydlig—men samtidigt rolig, informativ och engagerande.

Funktioner

Till tjänsten byggdes i en administratörswebb där chefer kan skapa olika typer av uppföljningar för sina säljteam med individuella mål, information om varor samt säljtips. Dessutom kan man skicka notiser till sina anställda för extra pepp och coaching.

I appen kan sälj loggas, och man kan som användare se statistik och topplistor över hur det går för teamet.

Vad gjorde Spire?

Första versionen av PushAppy byggdes på beställning helt och hållet från scratch av oss på Spire. Från initialt koncept, till gränssnittsdesign och branding, till utveckling av iOS-appen, backend, API och administratörswebben.

PushAppys grundare var med hela vägen och fick testköra varje ny funktion som byggdes. Från första mötet till lansering av MVP tog projektet ett par månader för ett litet team på Spire att genomföra under 2016.